خرید سمعک های استارکی
نوشته شده توسط : زهرا شهریان

مزیت تقویت صدا می¬تواند توسط لیستی از کلمات در حضور و یا عدم حضور سمعک به آقای X نشان داده شود. نشان دادن سمعک می¬تواند بواسطه یک BTE بصورت موقتی و یا یک ITE/ITC که کوچک هستند انجام می¬پذیرد و بر ترس افراد از داشتن سمعک¬های بزرگ غلبه نماید. هیچ نیازی برای تجویز سمعک در اندازه¬های بزرگ وجود ندارد و منفعت، قابلیت و شکل آن نباید حس بدی را در بیمار ایجاد سازد. آقای X از اینکه شنوایی¬اش کاهش یافته احساس گناه کند و یا آنکه خجالت بکشد.. در ذهن آقای X پذیرفتن اینکه کم¬شنوا شده ممکن است خجالت¬آور باشد و یا اینکه فکر کند در برقراری ارتباط با مشکلاتی روبرو خواهد بود. ارتباط برقرار کردن با افرادی که دارای مشکل شنوایی هستند به آقای X در پذیرش شخصیت خود به عنوان یک فرد کم¬شنوا کمک کننده خواهد بود. چنین ارتباطی می¬تواند درک وی را نسبت به کاهش شنوایی و عدم عیب¬جویی از خودش بالا ببرد.

 

داشتن سمعك مردم را به اين سمت سوق مي دهد كه ديدن و استفاده از سمعك به عنوان پيرتر بودن ويا هوش كمتري داشتن است اما در واقع كساني كه از سمعك استفاده مي كنند نسبت به كساني كه نقص شنوايي دارند اما سمعك استفاده نمي كنند تصور بهتر و مثبت تري از خودشان دارند.

هنوز استدلال و عقيده واضحي نيست كه آيا سمعك در اين كه فرد تصور مثبتي از خود داشته باشد نقش مثبتي دارد ؟ ويا كساني كه تصور مثبتي از خودشان دارند تمايل بيشتري به اين كه سمعك بگيرند دارند؟

بسياري از بيماران ترجيح مي دهند كه از خود تصوري به عنوان يك ناشايستگي اجتماعي داشته باشند تا يك نقص شنوايي و اين تصور را از خود داشتن ممكن است باعث شود كه كم شنوايي خود را كمتر تصديق كنند.

فوايد مورد انتظار:

بيمار بر پايه ي گفته هاي متخصص و يا بيمار ديگري كه از سمعك استفاده مي كنند تا چه حد به فوايد سمعك اعتقاد دارد ؟

اثر ديگران :

آيا بيمار براي پيگيري توانبخشي تشويق شده ويا حتي وادار شده است ؟

نزديك به نيمي از افراد كانديد سمعك براي استفاده از سمعك از اقوام خود اثر مثبتي دريافت مي كنند. از طرفي ديگر بسياري از افرادي كه از كمك گرفتن خودداري مي كنند يك متخصص سلامتي به آن ها توصيه كرده بوده است .

ترس يا شك و ترديد

منبع:

http://samaak-no.avablog.ir/

 





:: برچسب‌ها: خرید سمعک , انواع سمعک , سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک زیمنس , سمعک فوناک , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








اناگرام | انیاگرام | اینیاگرام | ایناگرام | آشنایی با 9 تیپ شخصیتی